Vejledning

Vejledning i E-Services

For at kunne læse e-mails fra os, sende e-mails til os og forny recepter på fast medicin skal der enten benyttes NemID eller brugernavn og adgangskode. Det er IKKE nødvendigt at bruge kodeord og password for at bestille tid.

Vi tildeler brugernavn og adgangskode. De bliver sendt til din e-mailadresse.

Husk at gemme dit brugernavn og pass word et sted hvor du kan finde dem fremover.

Hyppigt stillede spørgsmål:

Når jeg forsøger at oprette mig som bruger får jeg at vide at jeg allerede er oprettet som bruger.

-Din tidligere læge, en speciallæge eller din tandlæge har samme EDB system som os, og har tildelt dig brugernavn og adgangskode. Gå tilbage til e-mailkonsultation og klik på en vilkårlig læge. På e-mailkonsultationssiden skal du klikke på ”Har du glemt din adgangskode klik her”. Du får så med det samme sendt en e-mail med dit brugernavn og adgangskode som også kan bruges hos os.

Jeg har glemt mit brugernavn og adgangskoden.

-Gå tilbage til e-mailkonsultation og klik på en vilkårlig læge. På e-mailkonsultationssiden skal du klikke på ”Har du glemt din adgangskode klik her”. Du får så med det samme sendt en e-mail med dit brugernavn og adgangskoden.

Jeg er blevet tildelt en kode fra klinikken men kan ikke få den til at fungere.

-Overvej om ”Caps Lock” har været slået til, så du har brugt store bogstaver. Hvis du bruger iPad er den oftest automatisk sat til at lave det første bogstav stort. Måske er du kommet til at taste ”mellemrum” efter dit brugernavn eller pass word. Prøv at se nøje på koden: 0(nul), o(lille o) og O (store O) ligner hinanden. l (lille L) og I (store i) kan med visse skrifttyper se identiske ud.Du kan evt. kontakte os telefonisk for at få slettet din kode og få tildelt en ny.

Jeg har fået en mail om at der er en besked fra lægen til mit barn, men jeg kan ikke logge på.

-Der skal tildeles et brugernavn og adgangskode for hvert cpr.nr. Hvis dit barn ikke har fået tildelt en adgangskode kan de tildeles en kode fra klinikken.

Jeg har ikke modtaget nogen mail, men klinikken oplyser at den er sendt.

– Kontroller at vi har registreret din e-mailadresse korrekt. Kontroller at mailen ikke er kommet i din “spam-mailbakke”. Hvis du fortsat har problemer herudover må du kontakte din mailudbyder. Enkelte mailudbydere blokerer vores mails centralt. I så fald kan du være nødt til at skifte mailadresse for at få det til at fungere.

Hvis du oplever problemer ud over dem der står ovenfor vil vi meget gerne orienteres, så vi kan forbedre servicen.